Dungeons & Dragons Online - сервер Argonnessen

Гильдия Doomdancers

Гильдия Doomdancers

Объявление



Argonnessen
так же в магазине игры дополнения по 99 тп!!!

TeamSpeak 3
АХК

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » Гильдия Doomdancers » Флудильня » Update 14: Menace of the Underdark


Update 14: Menace of the Underdark

Сообщений 181 страница 210 из 527

181

Kuzya написал(а):

Spell Power

The spell damage amplification system (including bonuses from items and enhancements) now uses a Spell Power rating to determine how much damage you deal with spells. In most cases, each point of Spell Power increases the base damage of your spell by 1%. (For example, casting a spell with 100 Spell Power will result in double damage.)
Unlike the old damage amplification effects, Spell Power is not restricted by spell level, and bonuses to Spell Power of different types stack, following standard D&D stacking rules. (An Enhancement bonus and an Alchemical bonus will stack, but only the greater of two Enhancement bonuses will apply.) The bonus damage from Spell Power is not multiplied by metamagics such as Empower Spell or Maximize Spell.
Items and enhancements that granted damage amplification to specific damage types will now provide a bonus to Spell Power with spells of that damage type. (For example, an old Combustion V item that used to grant +20% damage to level V or lower Fire spells will now grant a +48 Equipment bonus to Spell Power when casting any Fire spell.) Potency effects grant Spell Power with any spell, as expected, but generally have lower values than specific effects.

Sources of Spell Power include:

    Enhancements:
        Enhancements such as Flame Manipulation or Pale Master now grant Spell Power to the appropriate spells equal to twice their old percentage values.
    Items:
        Items with old permanent damage amplification effects now grant an Equipment bonus to Spell Power.
        Any weapon that has a Spell Power bonus also grants an Implement bonus equal to 3 times the enchantment bonus of the weapon. A +5 weapon will therefore grant a +15 Implement bonus to Spell Power with all spells. Any effect that increases the enchantment bonus of the weapon (such as an Artificer’s Enchant Weapon) will also increase the Implement bonus.
        Any item with old temporary damage amplification effects now grant an Alchemical bonus to Spell Power when used (an Inferno item will now stack with a Combustion item).
        The Xachosian Eardweller now grants a +25 Psionic bonus to Spell Power with all spells (it now stacks with all other effects instead of temporarily replacing them).

так, компенсацию сделали как и напрашивалось. теперь правда все предыдущие расчеты спелл дамага идут лесом, т.к. механика усиления и стекинга оного совсем другая...

и остается вопрос с СЛА кстати, как с визардовыми, так и сорковыми.

0

182

velom написал(а):

т.е. суп потенси работает на масс хилы не только с алхимического оружия?

насчет потенси я пока не уверен, как-то мутно, но следуя примеру из релиз нотов вроде как любое devotion будет работать на все хилящие спеллы, у старого superior devotion IX усиление будет максимальным на все хилоспеллы всех кругов, у devotion I соответственно минимальным, но на все спеллы всех кругов. поправьте если неправ.

надо будет посмотреть/посчитать усиление как появится больше информации, а то может и не надо будет ФВСу делать алхимический щит для массхила, а эпической маски комедии вполне хватит.

Отредактировано v.p. (18.05.2012 12:47:08)

0

183

Kuzya написал(а):

Any weapon that has a Spell Power bonus also grants an Implement bonus equal to 3 times the enchantment bonus of the weapon. A +5 weapon will therefore grant a +15 Implement bonus to Spell Power with all spells. Any effect that increases the enchantment bonus of the weapon (such as an Artificer’s Enchant Weapon) will also increase the Implement bonus.

вот это конечно бомба. алхимическое нечто, с 3мя мистикал тирами и +7 в красном слоте + арти бафф = безжалостный убой.

0

184

v.p. написал(а):

вот это конечно бомба. алхимическое нечто, с 3мя мистикал тирами и +7 в красном слоте + арти бафф = безжалостный убой

я вот все думал ведь бане тоже повышает enchantment bonus вещи. выходит против этих мобов кастовать будет еще мощнее? потом они стекаются разные. и щит вроде тоже гдето оружие :-) или это тока с майн руки?

0

185

Glaks написал(а):

я вот все думал ведь бане тоже повышает enchantment bonus вещи. выходит против этих мобов кастовать будет еще мощнее? потом они стекаются разные. и щит вроде тоже гдето оружие

Глак, не надо выдумывать. просто читай внимательно, там ясно написано - оружие. баня - проверяется только при ролле атаки/дамага.

0

186

http://uploads.ru/t/S/U/Q/SUQ3V.jpg

0

187

http://uploads.ru/t/P/g/i/Pgihe.jpg
http://uploads.ru/t/M/c/T/McT7i.jpg

0

188

а в каните разбирать эти +6 мона? и чот цена у них мелкая, вендору продавать как то не особо.

0

189

получил адреналин (говно по своей сути) и +30 хп за 3 вкачаных в судьбу ранков

0

190

дроу смоке гуглес - убийца колечка?

0

191

на кольце сник атака, гостли и слоты

0

192

http://uploads.ru/t/n/y/E/nyEoe.jpg
хм
они разделили экспу
т.е. она общая
но отдельно считается экспа за уровни (500к до 21го, 1000 до 22го), отдельно экспа за судьбы

вот у меня сейчас 4 ранка на 20м уровне и 1 ранк на 1м уровне судьбы (был нулевой), дали тафнес и адреналин, но ап тратить нельзя почему то (не работает походу)

отбой, получилось потратить)
ток нифига не работает. Потартил ап на силу, но чет ничего не прибавилось. Абилку крика нельзя юзать в раге, лол)

Отредактировано velom (18.05.2012 22:07:22)

0

193

ваше гостли тока на мили атаки... =(

0

194

velom написал(а):

Абилку крика нельзя юзать в раге, лол)

вот уж реально лол... может починят???

0

195

а как всё таки работают ФР??? это просто доп локации? или какие то свистопляски будут? с новым клиентом? с телепортацией между мирами раз в неделю, новым гилдшипом в новом мире?

0

196

alex.zakamsky написал(а):

от уж реально лол... может починят???

да это ж бета, там половина всего не работает

alex.zakamsky написал(а):

а как всё таки работают ФР??? это просто доп локации? или какие то свистопляски будут? с новым клиентом? с телепортацией между мирами раз в неделю, новым гилдшипом в новом мире?

короче как все развивается (насколько я понял)
в конце  веб оф хаоса Spinner of Shadows обращается к своей сестре Ллос с какими то там драгоншардами.
Потом можно будет зайти в это место где была финальная битва, она будет считаться мирной локой, атм квест гивер и портал.
Начинается квест, после которого ты оказываешься в деревушке Eveningstar, из которой есть выход в сллер зону King Forest. Так же походу будет слеер Underdark, но его пока нету.
Перемещение туда-обратно организовано самодельными порталами в маркетплейсе и деревушке, как будет реализовано в конечном варианте, я хз
По идее можно будет туда сюда шляться без проблем.

0

197

Vorpal Strikes
Requires: Monk 18, Wisdom 25,Improved Crit:Bludgeoning
Your unarmed attacks now count as slashing damage and are considered vorpal weapons.
This feat may be toggled on/off to remove the slashing effect as well as the vorpal ability.

25 виздома O_o
господи, пора делать гимпарей ака Куно?)

0

198

Там говорят дивайн панишменты в квестах раздают как конфетки. Пэйлмастеры довольны :D

0

199

да, раздают частенько, довольно много клериков-мобов/боссов

0

200

блин, сейчас так обидно облажался
набрал экспы на 21й уровень, взял его, взял фит, купил +3 сердце пошел реинкаться
дошел до 20го уровня, и тут естесственно ступор :) тетка все еще активна и требует апнуть уровень, но при этом говорит, что у меня максимум экспы, с корабля никуда не могу деться, сижу жду гмов(

0

201

Way of the Sun Soul 3 Items: Centered +2 To-Hit, +2 Damage. Natural 20 Confirmed Critical Hit Temporary Elemental Stance Bonus

Fire ~ Form of the Rising Sun
Effect:
The Form of the Rising Sun practices renewal of body and spirit. When you roll a natural 20 on an attack roll and confirm it as a critical hit, you will gain the benefits of the Cure Moderate Wounds and Restoration spells.

Earth ~ Form of the Mid-Day Sun
Effect:
the form of the Mid-day Sun practices resilience in times of hardship. When you roll a natural 20 on an attack roll and confirm it as a critical hit, you will be protected by a field of ki energy that will reduce all incoming damage by 25% for the next ten seconds. This ability cannot trigger more than once every twenty seconds

Wind ~ Form of the Evening Sun
Effect:
The Form of the Evening Sun practices adaption to changing circumstances. When you roll a natural 20 on an attack roll and confirm it at a critical hit, you will benefit from the effects of Freedom of M.ovement. and a 6% Morale bonus to Doublestrike chance for the next ten seconds. This ability cannot trigger more than once every twenty seconds

Ocean ~ Form of the Setting Sun
Effect:
The Form of the Setting Sun prepares for battle, when all other options have been exhausted. When you roll a natural 20 on an attack roll and confirm it as a critical hit, you will gain the benefits of a Fire Shield (Cold) spell for the next ten seconds. This ability cannot trigger moe than once every twenty seconds
__________________

0

202

Вы тут дохрена пишете, но я так и не увидел информацию про эпик дестини барда.

0

203

Лютику

0

204

Выглядит как лютое говно. Хотя хз, где блин мои тупые плюсы к дамагу? А то блин одни %. Причем как я понимаю там выбор между Сслайк энхансами и Вчлайк энхансами.

0

205

We're changing full immunity to poison and disease into improved saving throws, for races, classes, and items. This allows us to reintroduce some kinds of interesting gameplay that was necessarily ignored because nearly all players and some monsters essentially had 100% immunity all of the time. Various new enemies prompted us to revisit this system, such as Lolth's worshipping drow and sundry spiders, green dragons and purple worms. In many cases characters that formerly had full immunity still won't end up affected by most poisons or diseases, but powerful effects like green dragon breath can both be poison and relevant. This also breathes life into some older content where immunities made certain areas or enemies less interesting, and gives our designers another weapon in the toolbox to hand out to players and monsters.

Most racial and class immunities are changing to +10 Saves vs. Poison, and you no longer automatically fail these saving throws when rolling a 1. Immunity items are similarly changing to bonuses to saving throws. These changes also affect monsters where appropriate, such as constructs, undead, and plants.

We're going to look at existing items, monsters, poisons and diseases and make changes where needed to support this. Protections against disease and poison are being revisited and may be given some extra short term bonuses, so typical gameplay doesn’t involve constantly chugging potions. Monsters may be altered in some cases where they are inflicting certain disease or poisons too often. Existing poisons and diseases are subject to change as well, especially particularly nasty effects.

As examples, we'll force Mummy Rot to go away when you rest, and Troglodyte Stench doesn't have a saving throw right now, but we'll add one.

0

206

Fribo написал(а):

Wind ~ Form of the Evening Sun
Effect:
The Form of the Evening Sun practices adaption to changing circumstances. When you roll a natural 20 on an attack roll and confirm it at a critical hit, you will benefit from the effects of Freedom of M.ovement. and a 6% Morale bonus to Doublestrike chance for the next ten seconds. This ability cannot trigger more than once every twenty seconds

займусь на досуге, но похоже все равно не айс

0

207

http://uploads.ru/t/e/t/n/etn6G.jpg
ввели кстати вот такой активный фит

0

208

Инфравидиние?

0

209

угу

0

210

Fribo написал(а):

and a 6% Morale bonus to Doublestrike chance for the next ten seconds

Ну выглядит ничётак. Хоть что-то в сете выглядит ок.
Хотя вот эта фраза

Fribo написал(а):

This ability cannot trigger moe than once every twenty seconds

Портит всю малину.

0


Вы здесь » Гильдия Doomdancers » Флудильня » Update 14: Menace of the Underdark