Dungeons & Dragons Online - сервер Argonnessen

Гильдия Doomdancers

Гильдия Doomdancers

Объявление



Argonnessen
так же в магазине игры дополнения по 99 тп!!!

Discord (можно и из браузера, рекомендуется сделать аккаунт).
АХК

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » Гильдия Doomdancers » База знаний » Tips, показываемые при старте (перевод как будет время)


Tips, показываемые при старте (перевод как будет время)

Сообщений 1 страница 5 из 5

1

Tip #1: Чтобы сделать мульти-класс надо как вы будете готовы к повышению уровня подойти к тому трайнеру, на которого хотите сделать мульти-класс.
Tip #2: Можно настраивать графику в специальном меню, вызываемом комбинацией кнопок (Control-O).
Tip #3: Выход из данжа и заход заново уменьшает экспу, которую вы получить после прохождения этого квеста.
Tip #4: Когда получаете новый уровень или ранк, вам дают action points, которые можно потратить у трайнера на выучивание новых Enhancements.
Tip #5: Активные умения (Квадратные Иконки) должны быть перетащены на панель для использования. Пассивные умения (Иконка в виде Шестигранника) работают всегда.
Tip #6: Используйте умение Diplomacy в битве, чтоб монстры меньше на вас обращали внимания.
Tip #7: Баффы, не купленные за бабки исчезают после входа в данж.
Tip #8: Если у вас высокий показатель Dexterity и низкий Strength, вы можете подумать над взятием Weapon Finesse фита.
Tip #9: Glitterdust Показывает невидимых существ.
Tip #10: Используйте умение Intimidate чтоб заставить монстров боятся вашей пати и убегать от вас.
Tip #11: Вы можете использовать умение Use Magic Device чтоб использовать свитки и палочки, предназначенные для других профессий, отличных от вашей.
Tip #12: Некоторые заклинания требуют материалы, хоторые можно купить у торговцеы, убедитесь перед входом в данж, что у вас есть достаточное количество материалов.
Tip #13: Wizards могут выучивать новые заклинания из свитков с помощью чернил, продающихся у торговцев.
Tip #14: Фит The Sneak активирует два скила Move Silently и Hide.
Tip #15: Некоторые специальные заклинания как Stoneskin, требуют специальных дорогостоящих материалов.
Tip #16: Если вы хотите драться с 2 оружиями в каждой из рук фит Two Weapon Fighting feat и фит light offhand weapon уменьшат штрафы атаки.
Tip #17: Treasure chests имеют гораздо лучшие вещи на более высоких уровнях сложности.
Tip #18: Коллекционные вещи (Collectables) (Иконки с золотым окаймлением), которые выпадают с монстров и могут быть найдены повсюду в данжах в специальных коллекционных предметах могут быть обменены у специальных НПС на разные предметы. Коллекционные вещи нельзя сбыть у торговцев.
Tip #19: Ловушки можно обезвредить только с помощью умения Disable Devicel. Используйте умения Search чтобы найти коробку ловушки, а затем на самой коробке применяйте умение Disable Device.
Tip #20: Можно включать и выключать описание квеста, нажимая кнопку глаза в правом углу экрана.
Tip #21: Когда данж закончился можно нажать кнопку Finished чтоб быстро телепортироваться из данжа.
Tip #22: Healer's Kit поможет вас стабилизировать состояние сопартийцев, если они ещё не умерли а только без сознания. Также стабилизация если подхилить палочкой или заклинанием.
Tip #23: Некоторые квестовые предметы, типа ключей выпадают из вышего рюкзака, когда вы выходите из данжа. Если вы решите вернуться обратно, они будут валяться там, где вы нажали Recall или вышли из данжа.
Tip #24: Доставание лута из сундука слишком часто временно уменьшает или совсем убирает лут. (1 сундук для 1 персонажа 8 раз можно вскрыть, затем надо неделю ждать чтоб сундук опять наполнился.
Tip #25: Лидер парти может превратить обычную парти в рейд парти, нажатием правой кнопки на окошке партии.
Tip #26: На карте показываются пометки, показывающие где квесты и квестовые НПС.
Tip #27: Звук разбитых предметов может притягивать недалеко расположенных монстров.
Tip #28: Парти из разных профессий имеет шанс получить больше опыта по окончании, благодоря выполнению дополнительных заданий, некоторые из которых недоступны другим классам.
Tip #29: Квестовые цепочки продолжаются после выхода из данжа и разговора с определёнными НПС.
Tip #30: Рэйд данжы позволяют зайти внутрь рэйд партиями до 12 человек. Это данжы повышенной сложности, их друдно проходить.
Tip #31: Если у вас ещё прилично ХП и СП приберегите место отдыха на потом, никогда не знаешь когда оно понадобится. Места отдыха восстанавливаются через 15 минут на уровне сложности Normal.
Tip #32: Rogues (Воры) лучшие в обнаружении и обезвреживании ловушек. Также они лучшие разведчики и сохранят уйму ХП и времени вам.
Tip #33: Старайтесь обыскивать разные подсвеченные предметы типа moss clumps, corpses, rubble чтоб найти коллекционные предметы.
Tip #34: Много НПС дающих квесты, находятся в тавернах, если не можете найти нужного НПС загляните туда, возможно он там сидит и бухает)))
Tip #35: Вы должны иметь в рюкзаке предмет Thieves' Tools для использования умений Disable Device и Open Lock skills. Также Thieves' Tools можно вынести на панель чтоб было видно сколько у вас их осталось.
Tip #36: Иногда трудно найти ловушки и другие опасности, используйте умение Search или возьмите в парти кого нибудь с высоким уровнем данного умения.
Tip #37: Вы можете зайти в данж вместе с парти, даже если у вас нет квеста или он не открыт по уровневому ограничению.
Tip #38: Удерживайте среднею кнопку мышки (КНОПКУ НА КОЛЕСИКЕ?) чтобы повернуть камеру и увидеть своего персонажа спереди.
Tip #39: Удерживайте правую кнопку мышки .чтоб перевести камеру в режим обзора мышью. Отпустите кнопку и режим вернётся к курсору.
Tip #40: Нажмите кнопку 'T' чтоб включить или выключить режим обзора мышью.
Tip #41: Используйте колёсико мышки для приближения или удаления персонажа.
Tip #42: Используйте команду '/p <сообщение>' чтоб послать сообщение в парти чат. (без ')
Tip #43: Сообщения от вашей группы, по умолчанию отображаются на вкладке "Party" или если вы переименовали вкладку то во вкладке группы в окне чата.
Tip #44: Вы можете изменить размер окна чата, перетаскивая мышкой окно, цепляя его в правом нижнем углу.
Tip #45: Щелкните правой кнопкой мыши на вкладке в чате чтобы добавлять и удалять типы сообщений Разговор (Say), Битва(Combat), или DMText.
Tip #46: При вводе '/ say <cообщение>  все в кто поблизости смогут читать сообщения.
Tip #47: Используйте '/ tell <имя> <сообщение> , чтобы отправить сообщение этому конкретному человеку. (сообщение без <>)
Tip #48: Вы можете отображать несколько окон чата, щелкнув правой кнопкой на чате и выбрав вкладку 'undock window. Очень удобно сделать 2 чата на группу и на клан.
Tip #49: Удерживая клавишу "Shift" ставит вас в 'блок' режим, который дает вам дополнительное сокращение ущерба и может предотвратить многие специальных атак, таких как яд паука.
Tip #50: Если у вас есть умение Биться двуручным оружием (Two-Handed Fighting) и в руках двуручник, тогда рубя монстров появляется дополнительный удар 'glancing blows', бьющий массово всех монстров в радиусе удара.
Tip #51: Жёлтый цвет сообщения о нанесённом уроне означает что у монстра защита от данного типа атаки, Фиолетовый что монстр особенно уязвим к данной атаке.
Tip #52: Устали терять ХП при падениях? Увеличивайте умение Tumble!
Tip #53: Когда вы успешно уходите от атаки или заклинания голубой шестигранник отображает данное действие над вашей головой. Когда монстр уходит от атаки, дамаг по нему отображается белым текстом.
Tip #54: Щиты работают лучше, если вы активно блокируете ими и гораздо эффективней, чем блокировка оружием, находящимся в левой руке.
Tip #55: Бонус от атрибута Сила (strength) выше, если вы используете двуручное оружие.
Tip #56: Нажатие кнопки 'Tab' меняет выбранную цель.
Tip #57: Если у вас умение Mobility feat, вы получаете прибавку к Armor Class, когда используете пассивное умение tumbling. (Тут не совсем понятно, имхо двигаться надо чтоб работал)
Tip #58: Ваше умение Tumble будет уменьшается, если вы используете тяжёлую броню. Если модификатор данного скила будет 0 или ниже, скилл не будет работать.
Tip #59: Для использования умения Tumble: Зажмите кнопку 'Shift' и двигайтесь, нажимая кнопки ('W', 'A', 'S', 'D'). Чтобы умение работало надо иметь хотябы 1 очко в умении Tumble.
Tip #60: Если вы решите воскреснуть, вы вернётесь в закреплённое за вашим духом место, которое можно выставить у братьев или сестёр организации Silver Flame в тавернах.
Tip #61: Высокоуровневые клерики (clerics) могут кастовать заклинание Raise Dead, которое возвращает к жизни сопартийцев с небольшим количеством ХП.
Tip #62: Когда вы умерли во время данжа, можно использовать Resurrection shrine (Помеченную символом огня) для возвращения к жизни.
Tip #63: Чем выше ваш показатель Armor Class, тем труднее монстрам вас ударить. Броня, щиты, магические предметы, высокий показатель атрибута Ловкости (Dexterity) и заклинания увеличивают данный показатель.
Tip #64: Когда надеваешь броню, накладывается пенальти (Armor Check Penalty) на умения: Баланс (Balance), Скрытность (Hide),  Прыжок (Jump), Тихая поступь (Move Silently), Плаванье (Swim) (Для плаванья в двойном размере).
Tip #65: Номинальный бонус атаки (Base Attack Bonus (BAB)) увеличивается при получении новых уровней. Увеличение зависит от профессии вашего персонажа.
Tip #66: Музыка барда хорошая поддержка для группы, у барда классные баффы и контрольные заклинания.
Tip #67: Барды могут кастовать Arcane Spells нося Light Armor без штрафа.
Tip #68: Concentration is essential for a spell caster in combat. It allows the character to avoid being interrupted by taking damage while casting a spell.
Tip #69: The critical hit multiplier is the number by which players multiply damage if they roll a critical hit.
Tip #70: A Difficulty Check (DC) is made to determine if the player's action succeeded. Examples: Open Lock, Disable Device, Heal.
Tip #71: '3d6' means three six-sided dice are being rolled. For example, when you see that a weapon does '2d4' damage, it means that two 4-sided dice are rolled for damage, for a damage range of 2-8.
Tip #72: Negative effects on characters can be removed by a variety of curative spells, such as Remove Disease, Neutralize Poison, Remove Blindness, Lesser Restoration or Restoration. -Panacea, Heal, Greater Restoration, Restoration,Mass.
Tip #73: Removing heavy armor may reduce skill penalties, but it won't reduce your overall encumbrance.
Tip #74: The Evasion feat allows a player to avoid all the damage when making a successful Reflex save. -Provided you are not wearing Medium or Heavy Armor, Reflex Saves are usefull against certain Spells and Traps
Tip #75: The Spell Focus feat makes the spells of a specific School more difficult to resist.
Tip #76: Higher Fortitude saving throws increase your chances of resisting poison, disease and negative level effects.
Tip #77: A Wizard is the only class that can learn every arcane spell in the game. Simply find a scroll of the spell and inscribe it into your spell book.
Tip #78: Metamagic Feats enhance the functionality of your spells, but make your spells cost more Spell Points.
Tip #79: The paladin's Aura of Good gives nearby players a bonus to their Armor Class against evil creatures. -Miscellaneous Type Bonus to AC
Tip #80: Many feats have prerequisites such as a certain Base Attack Bonus, the ability to cast a certain level of spell, or other feats.
Tip #81: Any player can use any weapon, but might incur substantial non-proficiency penalties.
Tip #82: A Barbarian's Rage makes the player stronger, tougher, and more resistant to mind-affecting spells, but reduces the player's AC for the duration of the Rage.
Tip #83: Higher Reflex saving throws increase your chances of resisting against Area of Effect spells such as Cone of Cold or Fireball.
Tip #84: Some monsters have spell resistance, which acts like an Armor Class against spells. It forces the attacking caster to make a caster level check.
Tip #85: Slimes, undead, and constructs are immune to critical hits and a Rogue's sneak attack.
Tip #86: The higher your Saving Throws (Fortitude, Reflex, Will),the more likely you are to resist the effects of enemy spells.
Tip #87: Each spell is aligned to a specific magic school based on its effects. For Example, Evocation: Fireball, Conjuration: Summon Monster.
Tip #88: Rogues perform their Sneak Attack when they attack before the creature has detected the Rogue, or when the creature is attacking another target.
Tip #89: The higher the ability modifier for your spell-casting attribute (e.g. Intelligence for Wizards) the more difficult it is for opponents to resist your spells.
Tip #90: Clerics' cure spells are automatically memorized to represent their Spontaneous Casting ability.
Tip #91: If your Spot skill is high enough, you will be able to detect the faint outlines of hidden creatures before they can sneak up on you.
Tip #92: Tower shields provide a large bonus to Armor Class, but penalize your attack bonus-, and Dexterity Modifier to AC bonus. (The intrinsic value is 4.)
Tip #93: Only rogues or clerics, using the spell find traps, can find traps with a Difficulty Check (DC) higher than 20.
Tip #94: When Clerics turn undead, they can either stun the undead or destroy them outright. The higher the level of Cleric is versus the level of undead, the more likely the Cleric is to succeed.
Tip #95: Higher Will saving throws increase your chances of resisting Enchantment spells such as Charm Person, Hold Person, or Sleep.
Tip #96: If you are of an opposite alignment, you will suffer a temporary negative level if you use a Holy, Unholy, Axiomatic, or Anarchic weapon.
Tip #97: Hold down the 'Ctrl' key while dragging a stack of items to split the stack.
Tip #98: Press 'Z' to examine the statistics of a selected item, monster, or player.
Tip #99: Heavy armor reduces your chance to sneak effectively.
Tip #100: Press the 'I' key to access your inventory.
Tip #101: To compare items side-by-side, select the little lock button on the upper left corner of the examine window; that window will now remain open even if you open a new examination window.
Tip #102: Check your armor's Max Dex stat to see if you can get your full Dexterity AC bonus while wearing it.
Tip #103: Pawn shops generally will buy your items for more money than regular shops. They also have items available for sale that players have sold to them -- the pawn shops are well worth a visit.
Tip #104: If you aren't proficient with a weapon, armor, or shield, you will incur a penalty to your attack roll with that item. Check your class proficiencies by looking at your Feats in your Character Sheet to see what you're more proficient with.
Tip #105: You can invite another player you see in world to join your party by selecting them and clicking the Invite button on the Focus Orb.
Tip #106: Find other players to adventure with by using the Looking for Group (LFG) system in the Social Panel.
Tip #107: To target yourself or someone in your party, use the Function keys (F1, F2, F3, etc.). F1 selects you, F2 selects the first person in your party, F3 the second, and so on.
Tip #108: Carry wooden or glass weapons to use against rust monsters -- they eat steel.
Tip #109: Bludgeoning weapons shatter skeletons, but piercing weapons have little effect.
Tip #110: Attack slimes with bludgeoning weapons; they can divide if you attack them with swords or arrows.
Tip #111: Removing your armor and shield while swimming allows you to swim longer and faster - your breath meter expires much faster with them equipped.
Tip #112: If your Breath meter runs out while swimming, you will start taking damage.
Tip #113: Be careful of heights! Falling too great of a distance will cause serious injury or even death.
Tip #114: Press the 'M' key to open or close your map.
Tip #115: If you want to navigate to a person or place using your compass, open your map and click on the mapnote that corresponds to your desired destination. There will now be a white arrow on your compass pointing you in the correct direction.
Tip #116: If you are having trouble finding your friends inside the city, make sure you are all in the same instance of the city ward. You can find the name of your current city instance and travel to different instances of the ward using the menu right above the compass.
Tip #117: Each public space can have multiple instances (e.g. Market 1, Market 2, etc.) Look at the dropdown menu above the compass to see which copy you are in.
Tip #118: Dungeon instances reset after 5 minutes once all players in your Party have left the dungeon.
Tip #119: Press 'R' to toggle Auto-Run.
Tip #120: Press the spacebar to jump -- the higher your Jump skill, the higher you will jump.
Tip #121: When underwater, press the spacebar to ascend quickly.
Tip #122: In Stormreach you can enter doors that are marked with a yellow swirl.
Tip #123: Press the 'v' key to toggle the overhead names that appear above players and NPCs.
Tip #124: Blindness and Curse spell effects will not wear off on their own. Use a potion, a scroll, or find a helpful cleric.
Tip #125: While in a tavern you will slowly regenerate hit points and spell points. Eating and drinking while in a tavern will hasten this process.
Tip #126: Healing spells and other curative effects have their benefits reduced by half when cast on warforged. Only Repair spells and effects heal Warforged without any reduction.
Tip #127: Damage to ability scores (e.g. Strength, Constitution damage) will be healed over time while resting at a tavern.
Tip #128: If one member of the party has a high Heal skill, all party members (except warforged) will gain more hit points while using a Rest shrine when that party member is nearby.
Tip #129: When you need to recover from a tough fight while in a dungeon, you can use a Rest shrine (marked with a carved moon symbol) to heal your hit points and spell points.
Tip #130: If one member of the party has a high Repair skill, all warforged party members will gain more hit points while using a rest shrine when that party member is nearby.
Tip #131: Ability score damage can be recovered by resting in a tavern, casting a restoration spell (or scroll), or by drinking restoration potion.
Tip #132: You can scroll through your shortcut bars by holding down the 'Ctrl' and turning the mouse wheel.
Tip #133: Pressing the 'Esc' button accesses the Main Menu, where you can log out, quit to desktop, use options or look for help.
Tip #134: You can examine and interact with objects using your Focus Orb; different objects will have different interactive buttons to use.
Tip #135: You can play with a gamepad! Go to the Key Mapping tab in the Options panel to set it up.
Tip #136: Look through the key-mapping options to learn the various keys and their functions.
Tip #137: For faster access to skills, spells, and feats, drag them to your shortcut bar.
Tip #138: You can lock all shortcut bars (to prevent accidentally dragging off icons) by pressing the 'Ctrl-=' key combo or through the option found in the Options Panel, under 'UI Settings.
Tip #139: Mousing over a Mapnote will display its name in a tooltip.
Tip #140: Wish you had more keys to bind things to? Try creating a custom Modifier key.
Tip #141: If you'd rather attack with your Left Mouse button instead of your Right, click the 'Left Mouse Button Attacks' option in the mouse options panel.
Tip #142: You can rotate any secondary shortcut bar from horizontal to vertical (and vice versa) by clicking the 'rotate' button found on left side of each bar.
Tip #143: You can change shortcut bars by pressing the '=' key, or jump to one bar in particular by pressing 'Ctrl' plus the number of the shortcut bar.
Tip #144: Mouse over any Ability score (e.g. strength, wisdom) in your character sheet to see where the total modifier was calculated from.
Tip #145: Use the number keys (1, 2, 3, to 9, 0) to activate the corresponding feat, skill, spell, or weapon bound to that space on the shortcut bar.
Tip #146: You can press ALT-ENTER to toggle between full screen and windowed mode.
Tip #147: You can avoid the re-entry penalty in a dungeon by being resurrected inside either by a high level cleric with the correct spell or by using a resurrection shrine.
Tip #148: Repeating the same adventure or optional objective too many times will decrease the XP given upon completion. -Until your character is capped.(Reached the Maximum XP.)
Tip #149: Finishing an adventure on Elite gives a one-time bonus experience of +50%.
Tip #150: While on an adventure, you can open the Experience Report UI by pressing the 'X' Key
Tip #151: Monsters tend to attack whoever has dealt the most damage to them.
Tip #152: Area of effect spells, such as burning hands, will not harm your party members.
Tip #153: Magical armor bonuses from items (such as Bracers of Armor) do not stack with worn armor.
Tip #154: Glancing blows will awaken hypnotized or sleeping monsters. Be careful where you swing that greataxe!
Tip #155: Need additional bank space? Those commended by House Kundarak can gain access to additional storage.
Tip #156: Anyone can block even if you don't have a shield equipped. Your AC and DR will still increase due to your defensive efforts!
Tip #157: Ranged weapons (crossbows and bows) and arrows with the same magic enhancements do not stack. If you have a +1 bow and +1 arrows, you only get a +1 enhancement total. Different magic enhancements, however, will stack.
Tip #158: There is no limit to the number of coins you can carry. Coins have no weight. -Maximum 4,300,000 Plat
Tip #159: Consumables such as arrows, healing kits and potions are auto used according to their location in your inventory starting from the upper left space to the bottom right space in each bag tab and starting from the left bag tab to the right.
Tip #160: If you have questions about your character class, stop by one of the class sections at the DDO forums at http://www.ddo.com/forums/ or ask another player.
Tip #161: Going through arrows or bolts too fast? Those favored by House Deneith can purchase 'Sturdy' bolts and arrows, which are not expended as quickly.
Tip #162: When dropped items from breakables are hard to find, you can use Backspace to select items near you and U to pick them up and use them.
Tip #163: You can now play as a Drow! Once your adventures have earned you 400 total favor, speak to Nyx, the Drow Elder, outside Harbormaster Zim's house.
Tip #164: The 'Lock' icon in the examine window allows you to keep an examine window open and compare multiple items.
Tip #165: Extend Spell only affects spells that have a duration greater than instant and less than permanent. You can cast instant and permanent spells without an increased Spell Point cost.
Tip #166: Need a buff before an adventure? Building favor with Houses Phiarlan and Jorasco will grant you access to extended beneficial spells, which will not be removed when you enter a dungeon.
Tip #167: If the game cannot connect after an update, you may need to reset your firewall settings for DDO files.
Tip #168: If a monster attacks you from behind it will get a +2 bonus to hit.
Tip #169: You can disable guild names shown above players' heads by going into the Options Panel (ctrl+O) and changing the UI Settings.
Tip #170: Be careful where you roam when fighting monsters! If there is a wall, pillar, or other obstruction between you and your cleric he or she can't heal you, even if you are close to him/her.
Tip #171: A held monster will be automatically critically hit, regardless of your proficiency with a weapon.
Tip #172: Any item can be placed in your hotbar, not just weapons.
Tip #173: If another player is annoying you with unwanted /tell messages, you can type '/ignore add' and the character's first name in order to block further text.
Tip #174: Successful intimidate checks result in an orange icon above the enemy's head. This will focus their assaults on the character they perceive as a threat for 6 seconds. -This may be a bug, but with higher level enemy's, occasionally this lasts 3 seconds.
Tip #175: Running low on inventory space? The Coin Lords can reward those who have proven loyal with expanded inventory.
Tip #176: The Paladin Lay On Hands ability has no penalty when used to repair Warforged.
Tip #177: Some magic items are attuned to a specific race. Be sure to check for race restrictions on weapons, armor, or other equipment before you purchase them.
Tip #178: If you're having trouble swimming underwater, turn mouse look on. It greatly improves your control.
Tip #179: Most beneficial effects have a bonus type, such as enhancement, morale, or luck. Different types of bonuses stack, but usually the same types of bonus do not, with the exception of dodge bonuses, most circumstance bonuses, and racial bonuses. -Similar Dodge bonuses will not stack.
Tip #180: Ray spell attacks can be dodged if you move your character out of the way quick enough. Watch for enemy spell casting animations for a warning of when to dodge.
Tip #181: Using a resurrection shrine will set your current spell points to zero, a cleric's raise dead spell will not.
Tip #182: The Lesser Restoration spell removes ability damage and similar spells, such as Ray of Enfeeblement and Touch of Idiocy.
Tip #183: If you find a certain type of monster is making most of its saves against your spells, try using a spell that requires a different saving throw or one with no saving throw at all.
Tip #184: Taking screen shots with Ctrl-P writes the picture file to a folder named 'Dungeons and Dragons Online', located in My Documents.
Tip #185: It gets tiring holding your weapons and shields after finishing a quest. You can put them away with /sheathe to free up your hands, while still being ready for battle.
Tip #186: Any player can use a shield with 0 armor check penalty without proficiency, and suffer no attack penalty.
Tip #187: Using a shrine will remove most favorable spells currently on your character. -With exception to those spells purchased from House P & House J.
Tip #188: Using a rest shrine will remove 1 negative level if you have suffered level drain.
Tip #189: The Brothers and Sisters of the Silver Flame located in taverns can cast a variety of status ailment removing spells, such as remove curse, for a fee.
Tip #190: Tumble, Open Lock, Disable Device, Use Magical Device, and Perform may only be used if you have put points into training them, even if you have ability modifiers and equipment that would normally boost your skill above zero.
Tip #191: The Difficulty Class (DC) to resist your spells is 10 + the level of the spell + your bonus for the relevant stat (Int for a wizard, Cha for bards and sorcerers, Wisdom for divine casters). This can be increased with the Spell Focus feat of the correct school or the Heighten Spell metamagic feat.
Tip #192: Magical spell scrolls can be manually stacked in your inventory, even though they do not automatically stack. Just drag a scroll on top of an identical scroll (or existing stack of identical scrolls) to stack them.
Tip #193: Check your encumbrance before swimming. An encumbrance level of medium greatly decreases your ability to swim.
Tip #194: The Trip Feat is more successful the stronger your character is.
Tip #195: To turn on voice chat, go to Options -> Audio -> Enable Voice Chat. You can do this even if you do not have a microphone so you can hear what others are saying.
Tip #196: Wands for any spell on the spell list for any of your character's classes can be used as long as your total character level is as least as high as the caster level on the wand. This applies even if your class level is below what is required to cast the spell yourself. For example, Rangers and Paladins can use cure light wounds wands at level 1.
Tip #197: Good. Bad. I'm the guy with the +5 Shock Heavy Repeating Crossbow.
Tip #198: You can alter bloom effects, level of detail and other graphical settings in the user preferences window.

Tip #199:Using the /death command while you are at 1 or more hp will kill your character and immediately send your spirit to your bind point. If you are at less than 1 hit point, /death will kill your character but won't release you.

Tip #200: When you die, any non-stacking items you have equipped take some damage.
Tip #201: Dragonshard Fragments can be combined at a Stone of Change if you place a large enough number of them into the device.
Tip #202: Eldritch Devices usually require a power source. On failed recipe attempts, the power source is usually consumed but the rest of your materials will generally remain intact.
Tip #203: Death is a traumatizing experience. When you die, you will be affected by resurrection sickness that goes away over time. -This will stack each time you die until you either shrine or spend sufficient time in a tavern.
Tip #204: Rest shrines reset five minutes after use on Solo difficulty, and fifteen minutes after use on Normal.
Tip #205: Bound items never take permanent damage when repairing. You can bind an item you own using Khyber Dragonshard Fragments at the Stone of Change at the base of the Twelve's tower or next to the bank in the Marketplace.
Tip #206: Devils are lawful evil and tend to dislike silver. Demons are chaotic evil and tend to dislike cold iron.

0

2

Продолжу, что смогу.

Tip #43:Сообщения от вашей партии, по умолчанию отображаются на вкладке "партия" в окне чата.
Tip #44:Вы можете изменить размер окна чата, перетаскивая в правом нижнем углу.
Tip #45:Щелкните правой кнопкой мыши на вкладку чате добавлять и удалять типы сообщений, такие как, скажем, битва, или DMText.
Tip #46:При вводе '/ say <cообщение>  все в кто поблизости смогут читать сообщения.
Tip #47:Используйте '/ tell <имя> <сообщние> , чтобы отправить сообщение этому конкретному человеку.
Tip #48:Вы можете отображать несколько окон чата, щелкнув правой кнопкой на чате и выбрав вкладку 'undock window
Tip #49:Удерживая клавишу "Shift" ставит вас в 'блок' режим, который дает вам дополнительное сокращение ущерба и может предотвратить многие специальных атак, таких как яд паука.
Tip #50:
Tip #51:Урон желтого цвета означает, что  монстр устойчив к этому типу атак и повреждений, Фиолетовый  цвет означает, что монстр особенно уязвимы для этого типа атаки.
Tip #52:Устали терять жизни от падений? Повысьте Tumble мастерством!
Tip #53:
Tip #54:Щиты работают лучше, если вы активно блокируете ними, и являются более эффективными, чем блокирование с экспромтом оружием.
Tip #55:Ваш урон от бонуса по силе будет намного выше, если вы используете двуручное оружия.
Tip #56:Нажатием клавиши 'Tab' меняются цели.
Tip #57:Если вы обладаете Mobility feat, Вы получаете бонус Armor Class, когда кувыкаетесь.
Tip #58:Ваше Tumble навык будет уменьшаться, если Вы носите тяжелые доспехи. Если общий модификатор опускается ниже нуля, вы не сможете отступить.
Tip #59:Для кувырка: Зажмите "Shift" и нажмите движение ( 'W', 'A', 'S', 'D'). Вы должны иметь по крайней мере одно очко навыка в навыке Tumble что бы кувыркаться.
Tip #60:Если вы умерли, вы воскеснете в вашей точке привязки, которые вы можете установить, поговорив с братом или сестрой Silver Flame в таверне.
Tip #61:Священнослужители высокого уровня смогут накладывать заклинание "Поднятие мертвых", которое вернет вас к жизни с малым количеством хитов.
Tip #62:Когда вы умираете в подземельях вы можете использовать Resurrection shrine (отмеченные символом пламени), чтобы вернуться к жизни.
Tip #63:Чем выше класс брони (Armor Class), тем труднее для монстров попасть в вас. Броня, щиты, магические предметы, высокая ловкость и заклинания все это повышает Armor Class.
Tip #64:Базовый бонус атаки (BAB) возрастает, как вы получаете уровнь. Темпы роста зависят от вашего класса.
Tip #65:Музыка бардов полезное дополнение к партии, позволяющее барду вдохновлять однопартийцев или нейтрализовать врагов монстров.

0

3

Felodor спасибо, перенесу перевод в 1 пост и переведу что ты не смог. Если у меня есть какие-то ошибки указывайте, я пока всех скиллов не знаю и могу перевести неточно.

0

4

Permanent damage taken on the original item is repaired in this process. (с)

Это не типс, но это тебе инфа, скай, про эпик крафт. написано в ддовики.

0

5

Я читал, что если провести ритуал адамантинового укрепления на сломаном предмете, он починится на полную. Пока руки не дошли

0


Вы здесь » Гильдия Doomdancers » База знаний » Tips, показываемые при старте (перевод как будет время)